Boeing 757 informace

16. října 2008 v 14:11 |  Boeing 757
Boeing 757
V průběhu 70. let začal Boeing uvažovat o vývoji nového stroje. Stroj s označením 757 má se svým předchůdcem 727 shodný průřez trupu, ale je podstatně delší. Má řadu technických vylepšení. Nový design křídel spolu s novými výkonnějšími a tiššími motory učinil z 757 jedno z nejméně hlučných letadel, navíc s vysoce ekonomickým provozem. Křídla jsou méně zakřivená a silnější ve střední části, což umožňuje větší rozpětí. Na výběr jsou dva druhy motorů - Pratt & Whitney a Rolls-Royce.
Boeing 757-200
Boeing 757 byl vyvíjen spolu se sesterským widebody modelem 767, díky čemuž je ovládání obou strojů téměř identické. Vývoj byl spuštěn v roce 1979 a první let se uskutečnil v únoru 1982. Jednalo se o základní verzi -200. Od výroby verze -100 pro 150 pasažerů se ustoupilo kvůli nedostatečnému zájmu leteckých společností. Vyráběna byla i verze -200F (nákladní model), a také verze -200M (kombinace nákladního a osobního letadla). Za zmínění stojí i verze -200ER s prodlouženým doletem a verze -200SF (speciální nákladní model pro DHL).
Boeing 757-300
V polovině 90. let začal Boeing studovat možnost dalšího vývoje 757. Výsledkem toho byla nová verze -300, která se od předchozí liší zejména v délce trupu, který byl delší o 7 metrů. Změnou prošel i interiér, jenž byl stejný s vnitřkem letadel 737 Next-Generation. První let verze -300 se uskutečnil v srpnu 1998, do běžného provozu byl stroj poprvé uveden společností Condor v roce 1999.
Velmi populární jsou 757 u transoceánských a charterových dopravců v Evropě a své uplatnění nacházejí i v zemích třetího světa, kde často nahrazují dosluhující stroje 707. Po počátečních problémech s odbytem poptávka po letadlech 757 značně vzrostla a zejména díky vysokým prodejům v druhé polovině 80. a první polovině 90. let se 757 stala jedním z nejúspěšnějších modelů firmy Boeing. Potom však přišel dramatický pokles objednávek. Příčinou nebylo ani tak technické zaostávání, jako spíše změna tržních podmínek. S růstem počtu pasažerů na delších tratích začaly letecké společnosti nasazovat spíše větší widebody letadla s ekonomičtějším provozem; na kratších tratích bylo naopak často výhodnější využít stroje A321 či 737-900. Z tohoto důvodu Boeing ukončil v roce 2004 výrobu 757 poté, co dodal celkem 1.050 strojů tohoto typu.
Boeing 757

-200
-300
Délka
47,32 m
54,47 m
Výška
13,56 m
13,56 m
Rozpětí
38,05 m
38,05 m
Hmotnost
57,84 t
64,6 t
Max. vzletová hmotnost
99,8 t
122,5 t
Dolet
9 800 km
6 500 km
Cestovní rychlost
850 km/h
880 km/h
Počet cestujících
178 - 239
240 - 289
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Tak zase příště ale přijď prosím!
www.airflight.blog.cz
GoodBye