Ruzyně odkazy

16. října 2008 v 18:27 |  Letiště a vše kolem nich


Pražské mezinárodní letiště je tvořeno tzv. starým a novým letištěm. Ve staré části se nachází terminály Jih 1 a Jih 2, v nové části pak terminály Sever 1 a Sever 2.

Terminál Jih 1 a Jih 2

Tyto dva terminály ve staré části letiště v současné době slouží k odbavování malých letadel, charterových letů nebo pro vládní účely. Pokud letíte klasickou linkou, budete odlétat z terminálu Sever 1 nebo Sever 2 v nové části letiště.

Terminál Sever 1 a Sever 2

Oba terminály v severní části letiště slouží k odbavování pravidelných leteckých linek. Druhý z nich, terminál Sever 2, byl otevřen teprve na začátku roku 2006 a umožnil zvýšit počet cestujících odbavených na Ruzyni na více než 10 milionů za rok. Z terminálu Sever 2 jsou odbavovány lety do Schengenského prostoru a z terminálu Sever 1 pak lety do ostatních destinací.


Výstavbě letiště Praha Ruzyně předcházel zvyšující se počet civilních letů na letišti Kbely. To již nezvládalo takové množství letů odbavit, a proto bylo rozhodnuto o výstavbě nového civilního letiště. Samotná výstavba probíhala v letech 1932-1937 na pláni Dlouhá míle mezi obcemi Ruzyně, Hostivice, Dobrovíz, Středokluky a Přední kopanina severozápadně od Prahy.Letiště bylo uvedeno do provozu 5. dubna 1937, kdy zde v 9:00 přistálo první letadlo Československé letecké společnosti na trase Piešťany-Zlín-Brno-Praha. Již o hodinu později na Ruzyni přistál první mezinárodní spoj společnosti Air France na lince Vídeň-Praha-Drážďany.
V několika následujících letech se plocha letiště zvětšila na trojnásobek, původní travnaté přistávací plochy byly nahrazeny betonovými. Po vyhlášení protektorátu Čechy a Morava bylo letiště Ruzyně obsazeno německou armádou a v provozu zůstala pouze linka Berlín-Praha-Vídeň.
Po skončení 2. světové války se letiště dostalo zpět do rukou Čechů. Už 8. května 1945 byl provizorně obnoven provoz letiště.
V letech 1947-1948 se podařilo vybudovat novou vzletovou dráhu. O rok později začala modernizace letiště - např. se prodloužila vzletová dráha, nainstalovalo se světelné zabezpečovací zařízení, které umožnilo noční provoz, vzlety a přistání za zhoršených povětrnostních podmínek.
S příchodem proudových letadel v 50. letech minulého století bylo nutné dále rozšířit a prodloužit vzletové a přistávací dráhy.
Od roku 1960 probíhala výstavba areálu tzv. nového letiště - areálu Sever. Areál Sever vyrostl, jak již název napovídá, severně od původního "starého" letiště. Kapacita tohoto nového odbavovacího terminálu byla 2,300,000 cestujících za rok. Stavba byla plně dokončena v roce 1968.
Během osmdesátých let byl omezen počet vnitrostátních letů, zachována zůstala pouze linka Praha-Ostrava. Po roce 1989 došlo k oddělení činností ČSA a pražského letiště Ruzyně.
Devadesátá léta se nesla ve znamení mohutných přestaveb a rozšiřování letiště Praha Ruzyně. Byla provedena rekonstrukce odbavovací budovy z roku 1968, položen základní kámen nového odbavovacího komplexu a zprovozněn terminál Jih ve staré části letiště.
V lednu 2006 byla dostavěna prozatím poslední část letiště - terminál Sever 2. Díky tomu se kapacita zvýšila na více než 11,000,000 cestujících za rok.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Tak zase příště ale přijď prosím!
www.airflight.blog.cz
GoodBye